Individuella SM - Utökat slutspel

04 MAR 2020 11:30
Slutspelet i individuella SM utökas från 12 spelare till 16 spelare.
  • Uppdaterad: 04 MAR 2020 11:30

Likt föregående år så kommer SM i Carambole avgöras under krisithimmelfärdshelgen 21 -24 maj med inledande kval och slutspel i Helsingborg.

CK har på innitiativ av arrangerande förening valt att sätta ihop en tävlingskommitté speciellt för SM som kommer att arbeta med allt från hur tävlingen kommer att genomföras till profilering. I kommitten ingår, Nalle Olsson, Magnus Jarbo och Torsten Svendsen tillsammansan med Joakim Wille och Victor Kalita från CK.

Den första förändringen som görs är att utöka antalet spelare i slutspelet från 12st till 16st spelare. Dessa platser kommer att fyllas genom att fler spelare från kvalet kommer att tilldelas platser. Precis som tidigare år kommer dom första 8 platserna fyllas av 7st seedade spelare från rankinglistan + 1 wildcard.

Tävlingsbestämmelserna har blivit uppdaterade och finns att läsa i sin helhet på biljardonline: https://www.biljardforbundet.se/Carambole/Cuescore/tavlingsbestammelser/

Vid frågor eller funderingar kontakta CK på This is a mailto link

Skribent: CK