Nu får det vara nog!

08 JAN 2022 07:43
  • Skapad: 08 JAN 2022 07:43

Uner de senaste åren har vi i CK tagit emot hård kritik, hat, förakt och fördomar från er spelare. Stor respktlöshet och otacksamhet har också förekommit gentemot vårt arbete i CK.

Med det som hände nu gällande ändrade bestämmelser till SM kvalet så var det droppen som fick bägaren att rinna över för oss. Vi tolererar inte detta och kommer nu med en gång säga att om detta fortsätter är det stor sannolikhet att vi i CK tappar lusten och väljer att avgå. Det innebär i så fall att carambolen har ingen ansvarig för gällande spelkalender, rankinglistor, Cuescore osv. Och då kommer carambolen att snabbt dö ut. Vi är vanliga människor med enormt stort hjärta för sporten att frivilligt sitta i CK och göra carambolen en mer attraktiv och rolig sport för er spelare. Vi ägnar en stor del av egen fritid, mer än vad ni tror, att ett fungerande CK ska finnas. Det beslut som tas från CK kommer alltid att påverka någon, på gott eller ont, och kan inte tillfredställa alla samtidigt. Det vore en utopi. Vi försöker ändå fatta de beslut som vi tror är bäst och rättvist för carambolen och hoppas att ni spelare förstår detta i fortsättningen. Det arbete som vi lägger ner och gör tror vi fortfarande mycket på men känns enormt jobbigt och tungt när man får så mycket hård kritik och skällsord från er. Vi har tappat motivation och engagemang i CK och är på gränsen att lämna allt. Men CK kämpar. Trots allt så älskar vi carambolen så mycket att vi ännu inte har gett upp helt utan ger det en andra chans. Och det är upp till er spelare! Visst kan vi tåla en hel del kritik och motgångar men den här gången var det för mycket! Denna typ av jargong och mentalitet måste upphöra NU om carambolen överhuvudtaget ska kunna överleva.

Carambole är idag en väldig liten sport i Sverige  och med alldeles för få spelare för att egoism, empati, fördomar och negativ jargong skall dominera och förstöra sporten. Låt oss istället vara måna om varandra! Peppra! Motivera! Engagera! Och ha kul! Respektera de beslut som CK tar framöver, även dåliga, så kommer det att funka. Det kommer att ta tid men vi är på rätt väg!

Skribent: CK
E-post: Adressen Gömd