Nya datum för det individuella SM och lag SM kvalet

02 FEB 2022 10:17
  • Skapad: 02 FEB 2022 10:17

Då restriktionerna börjar lättna allt mer så har CK nu spikat ett nytt datum för slutspelet i det individuella SM som blev uppskjutet i januari. Nytt datum är den 22-24 april på Biljardpalatset i Stockholm.

Första grundomgången är slutförd och de som vann sina grupper är med i tävlingen. Dessa är:

Tai Tran, Björn Lohmander, Mattias Enerdahl, Manuel Orellana, Yuksel Pollat, richard Helander och Niklas Bergendorff.

Om någon av gruppvinnarna i grundomgången lämnar återbud till slutspelet så går bästa andraplacerade spelare in från grundomgången, dvs lämnar en spelare från norr återbud så går reserven i norr och tar dennes plats osv.

Om någon av de åtta seedade spelarna lämnar återbud kallas reserv in från grundomgången in. Notera här att vi inte följer sedvanlig placeringsordning, utan utgår från snittet i grundomgången. Detta gör vi av anledningen att alla spelare under kvalomgången inte hade möjlighet att lottas med alla spelare i gruppspelet då det var uppdelat i två orter. Vi finner det mest rättvist att inte använda matchpoäng utan istället uteslutande se till matchsnittet under grundomgången för rangordning av reserver.

Då SM spelas den 22-24 april innebär det att kvalet till lag SM flyttas till den 14-15 maj. BK Borgen, Helsingborg, arrangerar kvalet i söder. Arrangör sökes fortfarande för norr. finns det intresserade föreningar i norr så hör av er till CK. Dessa tävlingar är nu inlagda i spelkalendern på hemsidan.

Skribent: CK
E-post: Adressen Gömd