Biljardgalan

Svenska Biljardgalan 2020 blir ett specialevent anpassat efter rådande restriktioner. Den sänds helt digitalt och troligen separat från förbundsstämman.

Alla vet vid det här laget att det råder särskilda omständigheter som gör det svårare att planera och utföra aktiviteter. Det gäller även årets Biljardgala som kommer att sändas helt digitalt under hösten. Fram till och med den 31 oktober kan ni nominera kandidater till galan.

Med tanke på att säsongen för pool och carambole kommer att avslutas först i december, och eftersom det inte är möjligt att bjuda in till biljardfest just nu, har förbundsstyrelsen valt att göra årets gala till ett specialevent i linje med vårt 80-årsjubileum i år. I år kommer därför Biljardgalan därför endast innehålla tre kategorier: Årets Ledare, Årets Förening och Årets Eldsjäl. Utöver detta kommer vi att uppmärksamma personer som har gjort enastående insatser för svensk biljardsport genom åren, genom utdelning av Svenska Biljardförbundets Hedersutmärkelse.

Läs mer här

Biljardgalan arrangerades för första gången under 2018 och är tänkt att bli en återkommande tradition varje år. Den ersätter det tidigare priset som delades ut av styrelsen till Årets spelare. Istället vill vi nu belöna och uppmärksamma både spelare och föreningar inom ett antal olika kategorier.

Uppdaterad: 09 JAN 2019 15:42