Biljardgalan 2021

Vinnare i Svenska Biljardgalan 2021 är utsedda och kommer att uppmärksammas på olika sätt under året. Här hittar du vilka som är nominerade i de olika kategorierna.

Nomineringsperioden var öppen från slutet av december och under hela januari. Det var fri nominering i sju av kategorierna.

Årets förening
Årets förening är en förening med en stark föreningskänsla och samhörighet. Föreningen har under året gjort något som främjar biljardsporten i Sverige.

Årets tävlingsarrangör
Nominera en arrangör som gör det där extra på tävlingsarrangemangen. En arrangör som bjuder på trevliga och väl arrangerade tävlingar. Priset kan tilldelas förening eller enskild person.

Årets ledare
Ett pris för att lyfta det goda ledarskapet. Ledaren ska stötta och locka fram det bästa hos deltagarna och vara hängiven sin uppgift som ledare i sin förening.

Årets eldsjäl
Nominera en ideell person som har ett brinnande engagemang i sin förening. Eldsjälen är en person som alltid finns på plats, ställer upp och gör skillnad utan att ha egen vinning i det han/hon gör. En person som gör biljardsporten bättre för andra.

Årets spelare totalt
Kan vara en spelare som har stått för en stor prestation, har utvecklats mycket under året, etc.

Årets Junior
En junior som har utmärkt sig särskilt under året.

Årets Komet
En spelare som under året har visat resultat på högre nivåer än tidigare och har stor potential för utveckling inom sporten.

Efter nomineringstidens utgång kommer förbundsstyrelsen att välja ut tre nominerade i varje kategori och presentera dessa på hemsidan. Förbundsstyrelsen utser en vinnare i varje kategori utifrån de nomineringar som har kommit in. Förbundsstyrelsen har rätt att själv nominera pristagare i de olika kategorierna.

På galan kommer även pris till årets carramell, poolare och snook att delas ut. Nytt för den här galan är att respektive grenkommitté kommer att utse tre nominerade och en vinnare i dessa kategorier. Priset tilldelas någon som under året har gjort något inom grenen som sticker ut.
Uppdaterad: 17 DEC 2021 12:03 Skribent: Sofia Asp
E-post: Adressen Gömd