Dimmorna lättar

21 APR 2011 12:21
Bara formaliteter kvar av sextondelarna, och vi skall dra start tider, samt kort formsnack inför åttondelarna.
  • Skapad: 21 APR 2011 12:21

Skärtorsdagen:

KL.1400

Mark Williams - Jamie Cope

Mark är en maskin och Cope ett nervvrak. Walesaren kommer att segla i mål med marginalen 13-7

Kl.20.00 Judd Trump - Martin Gould

Judd Trump behöver ingen vidare presentation, han blir bara bättre för varje dag och kanske får puss pokalen.

Martin Gould skall både störa och bomba ut motståndaren, helt klart en upp-gift för mycket om Trump håller sig cool. Det slutar 13-6

Långfredagen:

KL.1100 är det dags för Ali Carter och Graeme Dott. Den matchen är för mig helt omöjlig att tippa. Det kan bli skiljeframe.

KL.15.30 går Nordirlands hjälte Mark Allen in mot Barry Hawkins,vändningen mot Matthew Stevens  har gett  Allen självförtroendet tillbaka. Hawkins darrar och Allen vinner 13-8.

Lördag kl.1530:

Omgångens supermatch Ronnie O'Sullivan mot Shaun Murphy är inte helt lätt att tippa. Det är inte det minsta säkert att O'Sullivan tillåts glänsa som mot Dominic Dale. Ringrosten är i grunden stor, det långa attackspelet är på en höft och även om "mindgurun" viskar i hans öra lagom innan start, så är inte O'Sullivan någon större fighter när det blåser emot.

I övrigt tror jag hemmalaget är stenklara i följande matcher:

Ding Junhui - Stuart Bingham

Mark Selby - Stephen Hendry

John Higgins/Stephen Lee - Rory McLeod

Påskägg utdelas till Rory McLeod, Barry Hawkins och Stuart Bingham.

Rory McLeod, för att vi vill höra mer reagge i arenan och till Barry Hawkins för att han änterligen stod upp som en man i ett skiljeframe här i Crucible och slutligen "Bingo" Bingham för att ombyte förnöjer.

Sköldis

Skribent: Kim Hartman