Ge oss en vinnare

12 APR 2011 15:50
Ja det är sannerligen inte lätt i desssa tider och en sund misstro emot allehanda ”experter” måste vara regel nr.1. Hur många slantar har man inte lagt bort på travet bara för att man stöter på någon som varit ”i stallet” och dessutom luktar hästskit! Alldeles för många fler än man vill minnas.
  • Uppdaterad: 21 APR 2011 12:23

-”den där Hartman måste ha klart för sig, han e ju kommentator!” har man hört det förut, eller?

Hur som helst, jag rekade de enklaste spelsaiterna och konstaterar att Rf,s sponsor är mer intresserade av bergsäkra stålar än att riskera minsta lilla.

Har inga matchodds och slutvinnaren är i stort sett kopierad från ”Ladbråks”, men med den lilla twisten att man skattar 20% extra. Efter fyra minuter börjar jag känna ett lätt illamående över förslagen – gissa vem som kommer till kvarten eller blir det ingen av förslagen b.la, b.la.

Minuten därpå sätter hallucinationerna i gång och jag hör upprepat – ”bingolotto, bingolotto, köp bingolotter!” Framför ser jag mig snubben i rullstol som har suttit på samma plats på t-centan och och pipit  i 20 år. Jag har varit bakom honom i kön när han skulle köpa biljett till Norrköping och då var det inget pipande!

Vi byter till ”Ladbråks” där kan man spela och vinna obegränsat! Eller? På kul testade vi att spela en rak sextonling i första omgången, samtliga outsiders! Det blev 168,187249.79 ggr. Typ. Kan man spela på det ? Vi provade ett pund och fick beskedet -  ” sorry Sir, maximum payout is 250,000£. Jaha, vi provar väl en trolig tioling till 227,454 ggr, så får i se vad  som händer! ” thank you Sir, your onepound bet is placed and your win will be 227454 minus one pound. Good luck to you and have a nice day!” Underbart!! Ned alltså med alla losersbolag som gnäller om man vinner tre gånger i rad, eller plötsligt gastar –” stopp, stopp speloddset är 107 ggr! Ni kan bara spela fyra kronor på detta vad.”

Jag har ingen vinnare på VM, det är alldeles för tight.

Higgins, Selby, O’Sullivan, Junhui, Williams och Robertson står i en stigande skala 6,8 – 11,5

Det krävs fem matchvinster för att gå i mål och accumelerat odds blir mycket bättre, möjligen O’Sullivan undantagen om han börjar storstilat.

Snookersmurfen står  i 20/1 och sedan bär det uppåt.

Roligaste spelet är Dominic Dale till 460/1 och med lite omtimistisk fantasi kan man få honom till kvartsfinal varmed det går att sälja av till 25/1.

Nästa gång skall jag berätta hur det skall gå till och härnedan har ni matcherna rakt upp och ned.

Omgång 1

Neil Robertson v Judd Trump