Kompensationsstöd för kvartal fyra

13 JAN 2021 13:32
Ansökningsperioden för kompensationsstöd för det fjärde kvartalet 2020 är öppen från 15 januari till 26 januari. Stödet gäller ekonomiska förluster på grund av corona.
  • Skapad: 13 JAN 2021 13:32

Under hösten 2020 beslutade regeringen om ett stödpaket på 1 miljard kronor för att kompensera idrottsrörelsen till följd av coronapandemin. Syftet med kompensationsstödet är att ge föreningar förutsättningar att överleva och fortsatt kunna bedriva idrott.

Ansökningsperioden för kvartal fyra 2020 är öppen 15 januari till 26 januari kl 12.00.

Ansökan görs i IdrottOnline under fliken Idrottsmedel.

Vad kan föreningar söka stöd för?

• Faktiska merkostnader som inte kunnat undvikas när evenemang eller verksamhet har ställts in, reducerats i omfattning eller skjutits upp.
  • Uteblivna intäkter som inte kan fås igen för verksamhet och/eller evenemang som ställts in eller genomförts med färre deltagare eller mindre publik.
  • Uteblivna intäkter för föreningsverksamhet där intäkter för att delta tas in löpande. Det kan till exempel vara deltagarintäkter som banhyra, greenfeespel och lektionsverksamhet.

RF:s hemsida hittar ni all information ni behöver för att kunna ansöka. Där finns bland annat frågor och svar och en instruktionsfilm om hur ansökan går till. RF SISU distrikten anordnar även digitala infoträffar om kompensationsstödet. Kontakta er idrottskontakt på distriktet om ni behöver hjälp med er ansökan.

För frågor om kompensationsstödet och ansökan, kontakta: This is a mailto link

För tekniska frågor om till exempel inloggning i Idrottonline, kontakta supporten, www.idrottonline.se

Skribent: Sofia Asp