Projektstöd för föreningar ”Bibehållen verksamhet under tiden för restriktioner med anledning av Coronapandemin”

14 APR 2020 10:56
Riksidrottsstyrelsen har beslutat att inom ramen för det befintliga projektstödet för Barn- och ungdomsidrott lägga till ytterligare ett kriterium: bibehållen verksamhet under tiden för restriktioner på grund av corona.
  • Skapad: 14 APR 2020 10:56

Det innebär att föreningar kan söka stöd för kostnader med att anpassa verksamheten under coronakrisen. För biljardföreningar är det RF-SISU distrikten som fördelar stödet och distrikten avgör själva hur mycket av den totala potten Projektstöd som används till detta ändamål. När föreningen kan få del av pengarna varierar beroende på hur respektive distrikt väljer att lägga upp sin bidragsgivning. Om ni vill söka medel tar ni kontakt med en idrottskonsulent hos ert distrikt. Stöd kan till exempel ges för att köpa in utrustning för att bedriva utomhusträning, genomföra annorlunda idrottsverksamhet (ex digital) eller täcka kostnader för ändrat anläggningsbehov på grund av att kommuner stängt ner anläggningar.