143 startande i SPT250 & 500

08 NOV 2011 13:52
Hela 143 startande i helgens tävlingar i Simonis Swedish Pooltour 250 & 500 som spelades i Göteborg och Norrtälje. Både gamla rävar med tunga meriter som EM & VM medaljer och unga lovande spelare visade upp sig.
  • Uppdaterad: 08 NOV 2011 14:02

Omtalad comeback efter några säsonger med främst framträdanden på 40+ touren gjorde Tom Storm, Borlänge BK i Norrtälje. Men i konkurrens med spelare som Palle Hultgren, Bojan Stefanov, Andreas Hägglundh, Christian Fischer, Christopher Koba m fl var utgången oviss. Efter många hårda och bra matcher stod till slut Christopher Koba, Stockholms BS som värdig vinnare av SPT500 i Norrtälje. En annan spelare som imponerade stort så länge orken räckte var unga Christian Fischer, Västerås BS. Här finns talang så det räcker och blir över.

I SPT500 på västkusten segrade Jesper Carlsson som nu är tillbaka i Göteborg och tävlar för BK Milen. Jesper som tävlat flitigt denna säsong efter några års uppehåll visar att han snart tampas med det absolut bästa i landet om han håller biljarden uppe.

Övriga segrare denna helg var hemmaspelaren Fredrik "Fidde" Lindh, Kville BC i SPT250 Göteborg samt Tom Storm, Borlänge BK i SPT250 Norrtälje.

Skribent: Kurt Roos