Andra raka för Patrik

10 MAJ 2013 19:12
Patrik Mathies, Stockholms BS, vann sin andra raka Elittävling i 3-vallars carambole! Starkt gjort och ett stort grattis! Den 3:e rankingtävlingen spelades i Helsingborg den 4-5 maj, med 16 deltagare, vilket är helt ok med tanke på att trevallare idag är en väldigt liten sport i Sverige.
  • Skapad: 10 MAJ 2013 19:12

I finalen slog Patrik hemmaspelaren Nalle Olsson med en pinne! Jämnare än så kan det inte vara. -" Patrik spelade ruskigt bra under hela finalen och drog av bara farten till en jätteledning med 32-16 innan jag började fatta ordet av det och komma igång. Synd att jag missade en enkel matchboll vid 39-38 till mig." sa en ganska besviken Nalle efter förkusten.

Både Nalle och Patrik spelade mycket bra under tävlingen med ett snitt på 1.25 och knappt 1.0 för Patrik. Delad trea belv David Pennör, BKB, 1.180 i snitt och Henryk Kalita, SBS, 1.0. Dessa 4 spelare tillsammans med Peter Lohmander, BKB, kommer säkert att göra upp om rankingsegern! Tyvärr så var både  Björn Lohmander och Peter inte med i tävlingen pga jobb, vilket var synd, för då hade alla de bästa spelarna varit med. Men nästa gång?

Efter 3 deltävlingar så leder David Pennör med 255p före Henryk Kalita, 210p, Patrik Mathies, 200p och Nalle Olsson 170. Nästa tävling är så kallat en handicap tävling som är öppen för alla, dvs alla får vara med, även de spelare som inte har provat på sporten! Den arrangeras återigen av BK Borgen, Helsingborg den 27-28 maj. Så anmäl er! Tävlingen ingår dock i rankingsammanhanget för berörda Elit-spelare.

Skribent: David Pennör