Angående byte av klubb

12 AUG 2010 11:12
Förtydligande angående överflytt av licens till annan förening. När det gäller byte av klubb är det reglerat i de Grengemensamma Allmänna Tävlingsbestämmelserna punkt 24, se nedan.
  • Uppdaterad: 12 AUG 2010 11:22

En spelare kan vara medlem av hur många föreningar som den så önskar, men kan bara ha registrerad licens för en förening. Oavsett om man går ur en förening, inte spelat på ett antal år, blir medlem i en ny förening etc skall övergångshandlingar sändas till Svenska Biljardförbundet om man i tävlingsspel vill representera en annan förening än den som licensen är registrerad på hos Svenska Biljardförbundet.

Utdrag ur det Grengemensamma Allmänna Tävlingsbestämmelserna.

24. Övergångsbestämmelser

Spelarövergångar kan ske under perioden 15:e – 31:a december samt 1:a juni- 31:a juli.

Övergångshandlingar skall vara underskrivna av ordförande eller kassör i tillträdande klubb. Dispens för övergång vid annan tidpunkt än ovan, lämnas vid stadigvarande flytt till annan ort eller vid förenings upphörande.

Beträffande regler eller bestämmelser som inte kunnat förutses i dessa bestämmelser äger Förbundet rätt att fatta beslut eller hänskjuta frågan till nästkommande förbundsmöte.

Skribent: SBF