Arpat Pulat vinnare i U 21

16 MAR 2013 14:12
Den 9 mars spelades det en U 21-tävling i snooker här i Stockholm. Det såg länge osäkert ut vad det gällde arrangörskapet, men till sist så tog m&m, dvs Martin Söderberg och Martin Linderoth tag i rodret och kom ut med en sen inbjudan. Det kan vara en förklaring till att antalet deltagare stannade vid blott fyra stycken juniorer.
  • Uppdaterad: 16 MAR 2013 14:14

Arpat Pulat gällde naturligtvis som favorit betraktat hans tidigare meriter såväl på juniorsidan som i seniortävlingar. De närmaste utmanarna var på förhand Johan Lindqvist som visade uppåtgående form härförleden nere på Malta, samt den lovande Rickard Höglund. Pontus Larhed kämpade på tappert men drog det kortaste strået i samtliga matcher, men om han fortsätter att träna flitigt så finns det potential i den killen också. Efter gruppspelet stod det klart att den ena finalisten, inte helt oväntat, var Arpat. I den sista gruppspelsmatch möttes då Rickard och Johan i en avgörande match. Som vanligt var det tätt emellan de båda men när dimman på slagfältet lättade stod Rickard som vinnare med 2-1. Finalen blev sedermera inte så spännande eftersom Arpat dominerade från start, han var alldeles för säker när lägena uppenbarade sig och Rickard verkade ha lite för mycket respekt för att utmana på allvar. Segersiffrorna skrevs till slut till 3-1 och Arpat fortsätter att regera i toppen på junior-sidan.

Skribent: Martin Söderberg