Aupeix premiärvinner

26 FEB 2012 20:26
Med det nya spelsystemet som introducerades första gången i 3-vallars carambole klass ett norra förra helgen, har nu kommit till klass ett söder. I helgen vann Bernard Aupeix, Lund, den första deltävlingen i Helsingborg före Cuong, MCC. Stort grattis!
  • Skapad: 26 FEB 2012 20:26

Det nya systemet fick en väldig bra respons bland spelarna, och ska nu prövas i Eliten den 10-11 mars i Lund-Malmö. Spelarna var väldigt positiva och tyckte det var både roligt och spännande att tävla. Kanske har det nya systemet kommit för att stanna? Tävlingen i Helsingborg var bra arrangerat av BK Borgen och hade bra spelkvalité bland spelarna. Extra kul var att Bo Svensson, BK Milen, från Göteborg och Mark Jenaphour, BK Borgen, var äntligen med efter flera år av frånvaro! Bästa prestationen gjordes av Cuong med ett parti på 25 på 27 stötar! Bra gjort! Bäste spelaren var dock Bernard med ett snitt på 0.7! Klass ett södra kommer att spela 8 deltävlingar/år totalt och nästa tävling arrangeras av Lund nästa månad.

Skribent: David Tranér