Azar back on top

28 APR 2013 17:53
Svensk mästare i 10-ball 2013 Senharip Azar! Efter ett flertal silver- och bronsmedaljer de sista säsongerna står Sanne åter högst upp på pallen. Krigaren Sanne vände flera underlägen till segrar i denna turnering.
  • Skapad: 28 APR 2013 17:53

Solen sken i Malmö under hela helgen och stämningen var på topp bland alla deltagare. Flera överaskande resultat första dagen men när det frog ihop sig till kvartsfinalerna var det de väntade namnen som till slut gjorde upp om mästerskapet.

Zarekani_apr2013

Hemvändande Kevin Zarekani imponerade med sitt stabila spel och fick se sig knappt slagen av Azar i en tät final med 7-5. Alla resultat från helgens tävling finns på biljardonline.se.

Med en deltävling kvar av Swedish Pool Tour denna säsong har det dragit ihop sig till en riktig rysare mellan i första hand tre spelare när det skall avgöras i Gävle 1-2 juni med SM i 9-ball. Just nu toppar Andreas Gerwén före Senharip Azar och på tredje plats Jim Chawki. Alla tre inom 100 poäng, rankingen i sin helhet finns här.

Skribent: Kurt Roos