BK Borgen mot en ny SM-titel?

14 MAR 2012 09:01
I helgen arrangeras lag-SM i 3-vallars carambole på MCC:s lokaler i Malmö, med hjälp av BK Borgen, Helsingborg, som medarrangör. Kan BK Borgen försvara sitt SM-guld i år? Det är frågan då favoriterna slåss om guldet tillsammans med hårdsatsande stockholmsklubben SBS, med Mikael Nilsson i spetsen. 7 lag är anmälda, där en 4-manna grupp spelas i Malmö och en 3-manna grupp i Helsingborg.
  • Skapad: 14 MAR 2012 09:01

Semi- och final spelas på söndagen i Malmö. I gruppspelet spelar 1:a o 2:a männen i laget till 40 p och 3:e o 4:e man till 30p, medan alla spelarna kör till 40 p på finaldagen. BK Borgen är storfavoriter med David Pennör, Nalle Olsson, Björn Lohmander och Peter Lohmander i laget. Dessa spelare är alla i topp 8 i Sverige!!! Stockholms BS (Mikel Nilsson, Henryk Kalita, Patrik Mathies och Hans Nielsen) är den stora outsidern. Även Nedre Grand, Lund, kan också störa med Mats Norén och Ratcha Alievski i laget. Övriga lag i SM är Malmö CC, BK Milen, BK Borgen 2, Helsingborg, och Malmö CC 2. Lycka till i SM alla lag!!!

Skribent: David Pennör