Bairaq till gruppfinal i U-21 EM!

05 APR 2011 08:28
Även om det gått lite trögt för det svenska laget i EM så har deras insats varit klart godkänd. De gick vidare ur gruppspelet trots 4 svidande 9-10 förluster.

Destå bättre har det gått för Bairaq som i morgon 11.30 spelar en direkt avgörande match för att bli grupp-etta i sin grupp. Han möter skotten Robert Carlisle och i normala fall skulle det nog vara en för svår uppgift, men Bairaq är i högform och har redan bl.a slagit en engelsmannen Callum Downing. 5 segrar på 6 matcher har Bairaq nu. Innan det värmde han upp med att spela pool(!?) Han vann Junior SM i 8-boll och gick till final i 10-boll!
  • Skapad: 05 APR 2011 08:28

Det är dock en oerhört jämn grupp. Att en av Maltas bästa juniorer, Wayne Pace, inte lyckats vinna en enda match säger en hel del om kvalitén på motståndet i grupp C. 2 spelare (Carlisle och Bairaq) står på 5 poäng. 3 spelare på 4 poäng. Endast 4 går vidare...

Suleman har också goda chanser att gå vidare. Han står på 3 segrar efter 6 matcher och har walesaren Edward Topham i sin sista match. Vinner han är han klar, även förlust kan räcka beroende på hur det går i de andra matcherna.

Både Bairaq och Suleman kan man följa på http://www.esnooker.pl/turnieje/2011/me21/en/me21_2011.php

med livescoring klockan 11.30 i morgon (tisdag 5/4)

Skribent: Jonas Fahlander