Bidrag till resa och boende U21-SM snooker och Ungdoms-SM pool

06 MAJ 2022 15:38
Via återstartsmedlen ges föreningar möjlighet att ansöka om bidrag för resa och boende i samband med SM för juniorer i pool och snooker.
  • Uppdaterad: 06 MAJ 2022 15:38

Svenska Biljardförbundet har beviljats medel av Riksidrottsförbundet för aktiviteter kopplade till återstart efter corona. Föreningar ges nu möjlighet att ansöka om bidrag för resa och boende i samband med Ungdoms-SM i pool och U21-SM i snooker.

Ansökan
Ansökan görs via Idrottsmedel i IdrottOnline och kan omfatta bidrag för både utövare och ledare. Ansökan kan göras både före och efter genomfört SM. Sista dag för att skicka in ansökan är den 20 juni. Föreningen är inte garanterad att få hela det ansökta beloppet beviljat. En rimlighetsbedömning av kostnaderna görs och en fördelning mellan ansökande föreningar genomförs.

För att beviljas bidrag måste föreningen ha betalat årsavgiften till SBF för år 2022.

Utbetalning kan endast ske till ett konto som är registrerat i föreningens namn. Kontakta This is a mailto link om föreningen saknar bankgiro/plusgiro så får ni ett annat ansökningsformulär.

Återredovisning
Bidraget ska återrapporteras i Idrottsmedelapplikationen senast den 30 juni. Det är för att SBF ska återrapportera bidragen till RF. Förening som inte återrapporterar eller inte förbrukar bidraget blir återbetalningsskyldig.

Frågor eller behöver ni hjälp med ansökan?
Kontakta Sofia om ni har några frågor eller om ni behöver hjälp med ansökan.
This is a mailto link

Om ansökan
Klicka på fliken Idrottsmedel
Klicka på Ansökningar i menyn till vänster
Klicka på Knappen Skapa ansökan
Under ”Idrottsmedel via” välj Svenska Biljardförbundet
Under ”Idrottsmedel” välj ”SBF återstart IF 2022: Junior SM”
För att kunna skicka in ansökan måste du vara tilldelad rollen ordförande, kassör eller Idrottsmedel firmatecknare i IdrottOnline. Den som är huvudadministratör eller klubbadministratör för föreningen i IdrottOnline kan tilldela roller.
Kontakta oss om ni behöver hjälp med ansökan.
Skribent: Sofia Asp
E-post: Adressen Gömd