BiljardOnline + Lottning + Stream

18 AUG 2010 10:25
Till helgen är det meningen att Swedish Pool Tour skall köras i den nya Tävlingsmodulen som vi valt att kalla BiljardOnline. Detta blir ett första betatest av systemet. BiljardOnline är den svenska motsvarigheten till epconline där ni bl.a följer EM som många av er är bekanta med.
  • Uppdaterad: 22 AUG 2010 22:31

Lottning till första deltävlingen i Swedish Pool Tour finns här.

Streaming kommer finnas här.

BiljardOnline är siten där vi kommer samla allt som rör tävlingsverksamhet. Anmälan till tävling, lottning, löpande resultatrapportering från tävlingarna, resultat, ranking och spelarprofiler.

Som ni märkt vill vi nu ha in lite mer uppgifter när ni anmäler er till tävlingar, detta är för att vi nu bygger spelardatabasen och behöver dessa data för att i framtiden kunna verifiera att data under Din spelarprofil är korrekt.

Under hösten kommer arbetet med att färdigställa systemet att pågå, vissa tävlingar kommer att köras direkt i detta system medans andra kommer att genomföras i en excel-modul för att senare importeras i systemet. Men från och med denna säsong skall det under Din profil sparas alla matcher och resultat just Du spelat.

Vi ber er ha överseende med att utseendet på BiljardOnline kommande helg inte är det bästa, målet är för oss denna helg att se till att tekniken fungerar i första hand.

Skribent: Kurt Roos