Blågula mirakel i Schiltigheim

07 NOV 2010 11:15
Så beskrivs det när Torbjörn Blomdahl trasslade sig vidare till slutspelet i Agipi Masters. Fyrmannagrupp där två går vidare. Förlust med katastrofsiffrorna 35-50 i matchen mot Danmarks Dion Nelin.
  • Skapad: 07 NOV 2010 11:15

Måste segern i andra omgången mot spanjoren Ruben Legazpi var sannerligen långt borta vid ställningen 27-47. Torbjörn får en knäpp och gör 15 och 8, en chockad Legazpi orkar med 1 i efterstöten! Sista  matchen är bra tung den också, det krävs vinst mot regerande världsmästaren Daniel Sanchses för avancemang till finalspelet. Sanches är helt chanslös, efter 4 stötar står Torbjörn på 24 och defilerar i mål med segersiffrorna 50-29 och 3,57 i genomsnitt. Mikael Nilsson gör en av sina bästa individuella prestationer någonsin och går obesegrad igenom sin grupp med ett totalsnitt på 1,75. Dubbelt blågult i finalspelet av Agipi Masters alltså, finalerna spelas i januari och med lite tur kan vi få följa ”de svenske” live i Eurosport.

Skribent: Kim Hartman