Blomdahl på väg till VM

04 SEP 2012 03:30
Den 5-9 september börjar den individuella VM i 3 vallars carambole i Porto, Portugal. Den enda svenska deltagaren, Torbjörn Blomdahl, får infinna sig att tillsammans med Frederic Caudron, Dick Jaspers och Kyuong-Rol Kim vara favoriter till mästerskapet.
  • Skapad: 04 SEP 2012 03:30

Hela 48 spelare är med och gör upp om titeln där man först spelar i 16 3-mannagrupper. Endast gruppvinnarna går vidare till 16-delsfinal, så det kommer bli väldigt många hårda och jämna matcher. Turneringen kommer att spelas på distans till 40 p med 40 sek betänkestid vid varje stöt. Torbjörn har fått en bra lottning (Heriberto Aristizabal, Colombia och Manuel Santos Oliveira, Portugal) och bör gå vidare. Anmärkningsvärt är att i år så ställer Vietnam upp med 3 spelare! Det har aldrig hänt tidigare, vilket tyder på att 3-vallars carambole börjar bli stort i landet, där 2 spelare (Ma och Ngyuen) har kommit fram på kort tid och kan störa de etablerade spelarna. VM spelas på det 5-stjärniga hotellet The Yeatman Hotel på 4 Carrinho Bilhares bord och hela turnerningen kan ses LIVE på kozoom.com för de som har premiumpass. Annars kan man följa resultaten LIVE på samma sajt och umb.org. Lycka till Tobbe!

Skribent: David Pennör