Blomdahl ute

02 APR 2016 14:20
Den regerande världsmästaren och etta på världsrankingen Torbjörn Blomdahl blev lite oväntat utslagen i första omgången av World Cup i Luxor, Egypten. Hans baneman Cenet Lufti, Turkiet, spelade väldigt bra i partiet och avgörandet kom när han gjorde en serie på 10 och ryckte ifrån.
  • Skapad: 02 APR 2016 14:20

Torbjörn tycktes kanske spela lite lojt och omotiverat och kunde inte riktigt komma ikapp. Matchen slutade 40-28/25 till Cenet. Torbjörn har visserligen råd att åka ut tidigt då han leder världsrankingen helt överlägset med hela 129(!) poäng före tvåan Daniel Sanchez, Spanien.

Efter flera års frånvaro från världscirkusen försökte den forna världsmästaren från 2007 greken Filipos Kasidokostas göra en comeback. Tyvärr så höll inte den högra armen trycket då han har haft väldiga problem med armen i flera år pga nerv-muskel syndrom. Detta ledde till att han blev tvungen att avstå från proffscirkusen när han var som bäst. Nu ville Filipos komma tillbaka men blev tyvärr tvungen att hoppa av turneringen. Att kunna kvala sig till huvudtävlingen är inte så lätt, att Sayginer och Chung Bok-Lee inte lyckats nå dit säger ju nästan allt.  I skrivande stund så spelas semifinalerna mellan Merxc-Choi och Bury- Polychronopoulos.

Skribent: David Pennör