Blomdahl utslagen

13 SEP 2015 18:47
Torbjörn Blomdahl blev tidigt utslagen av en ganska okänd colombian i åttondelsfinalen med 26-40/23.
  • Skapad: 13 SEP 2015 18:47

När Torbjörn öppnade med en 9:a trodde många att det här blir en lätt match för svensken... men icke sa Nicke! Colombianen Jose Juan Garcia spelade offensivt och respektlöst och kom snabbt tillbaka i matchen och ledde till pausvilan.

Efter pausen gjorde Torbjörn ett par lätta missar som Garcia utnyttjade fullt ut och vann matchen med en riktig tur stöt s.k. knack-in. Det här var en av turneringens utropstecken tillsammans med spanjoren Daniel Sanchez som höll otroliga 2.739(!) i total snitt och tangerarade världsrekordet tillsammans med Torbjörn Blomdahl, som hade exakt samma snitt på Pelennopeneses i Grekland 2013.

Spanjoren vann hela tävlingen före turken Tayfun Tasdemir. På tredje plats kom holländaren Dick Jaspers och belgaren Frederick Caudron. Tävlingen arrangerades i Guri, Sydkorea och där försökte både Nalle Olsson, Bo Gustavsson och Tomas Tullberg kvala in till huvud turneringen. Nästa World cup går i Istanbul, Turkiet den 12-18 oktober.

Skribent: David Pennör