Blomdahl vidare

04 DEC 2015 07:18
Efter den sista gruppspelsfasen igår så vann Torbjörn Blomdahl sin andra match mot egyptiern El Messery med klara 40-16/20 och blev därmed gruppvinnare.
  • Skapad: 04 DEC 2015 07:18

Michael Nilsson gick tyvärr inte vidare efter en väldig bra match mot koreanen Heo. Det behövdes bara 3 caramboler mer för att gå vidare från förmodligen tävlingens jämnaste grupp,  där alla spelarna hade varsin vinst och över 1.5 i snitt (Heo 1.595, Dong 1.560 och Nilsson 1.530).

Den regerande världsmästaren koreanen Sung Won Choi åkte ut tidigt. Tyvärr så hade koreanen under säsongen väldigt svårt att uppnå de förväntningar en världsmästare ska göra och pga all stress och krav från hemlandet och internationellt gjorde att han gick in i väggen.

En stor överraskning i VM:et är däremot egyptiern Sameh Sidhom som gjorde en serie på 19 mot belgaren Eddy Leppens. Tack vare den vinsten gick Sidhom vidare. 16-dels finalerna ser ut så här: Sanchez-Heo, Jae Guen Kim-Legazpi, Kang-Yulsel, Caudron-Sidhom, Tasdemir-Zanetti, Merxc-Torres, Blomdahl-Cho och Jaspers-Tran.

Skribent: David Pennör