Blomdahl vinner World Cup

11 DEC 2011 21:57
Torbjörn Blomdahl blev i helgen årets World Cup-mästare i den totala WC-rankingen, men det satt hårt inne. Före den sista WC-tävlingen i Hurghada, Egypten, kunde 4 man vinna titeln(Blomdahl,Sanchez,Caudron och Jaspers), beroende på hur det hela urartade sig i tävlingen.
  • Skapad: 11 DEC 2011 21:57

Torbjörn låg bäst till efter en vinst,en final och 2 kvartsfinaler i årets World Cup-tävlingar och det hela blev spännande till slut. Daniel Sanchez, Spanien och Dick Jaspers,Holland åkte tidigt ut ur turnerningen, vilket var föga överraskande. Torbjörn och Fredric Caudron, Belgien, spelade samtidigt sina kvarter mot Adnan Yuksel, Turkiet resp Eddy Leppens, Belgien. Den som kom längst i turneringen vinner årets World Cup-titel. Torbjörn förlorade sin match med 2-3 i set o 14-15 i avgörande set, där han kunde avgjort tidigare vid 2 matchbollar, men Adnan vände och vann! Nu kunde Tobbe bara hoppas på att Leppens i sin tur vinner mot Caudron, vilket han gjorde i storartad stil med 3-2 i set! Tack vare detta så blev Torbjörn Blomdahl vinnare i den totala World Cup!!! Ett stort grattis!!! Den som vann årets sista World Cup i Hurghada gjorde...just det- Adnan Yuksel!!!

Skribent: David Tranér