Blomdahl vinner igen

13 JUL 2015 12:06
Torbjörn Blomdahl, 52, vann i söndags World Cup -tävlingen som hölls i Porto, Portugal. I finalen slog han överraskningen koreanen Hung Bum Huang med 40-13/18 på ett helt osannolikt övertygande och felfritt spel!
  • Skapad: 13 JUL 2015 12:06

Att koreanen nådde ända fram till finalen var det inte många som trodde men efter att ha besegrat spanjoren Daniel Sanchez så visade han motsatsen. Torbjörn har varit i fantastiskt form en längre tid och taggad så det var ingen överraskning att han skulle spela finalen. Att vinna turneringen på ett helt formidabelt sätt (Jeremy Bury 40-29/14, Birol Uymaz 40-24/23, Dick Jaspers 40-25/16 och Hung Bum Huang 40-13/18) säger nästan allt. Torbjörn leder världsrankingen med hela 80 p före tvåan Jaspers. Bägge världspelarna från Belgien Caudron och Merckx åkte ut redan i första omgången, vilket var föga otippat. Tro nu inte att Torbjörn har semester i sommar då både turneringarna i New York och Ho chi Minh väntar runt hörnet.

Skribent: David Pennör