Caroline Roos 17:e på VM

20 JUN 2012 13:05
Caroline Roos avslutar hennes fina säsong med ytterligare en stark internationell prestation. En fin 17:e plats på VM i 9-ball för damer i Shenyang, Peking. Världens tuffaste tävling på damsidan.
  • Skapad: 20 JUN 2012 13:05

Efter förlust mot regerande världsmästarinnan i 10-ball och tillika världstvåan Kelly Fischer i första rundan tog Caroline sig vidare till slutspel via övertygande segrar på förlorarsidan. I gruppfinalen vann hon med 7-2 över japanskan Junko Tsuchiya och var klar för karriärens första slutspel i VM-sammanhang. I 16-delen tog det däremot stopp mot Ho-Yun Tan från Taiwan med siffrorna 5-9. En match som startade illa för Caroline Roos del med underläge 1-7 innan hon kunde ta sig in i matchen. Hon kämpade sig tillbaka till 5-7 innan Tan kunde ta det sista två läggen till seger 9-5. Carolines två "banekvinnor" detta VM, Kelly Fischer och Ho-Yun Tan spelar i skrivande stund kvartsfinal mot varandra.

Caroline reser om ett par dagar ner till Peking där hon väntar in den övriga truppen inför kommande VM i lag som spelas 1-7 juli.

Mer finns att läsa under Team Sweden bloggen här!

2012WomensWorld9BallChampsrichgate

En bild från den mäktiga arenan.

Skribent: SBF