Caudron den suveräne

02 APR 2014 20:39
Frederic Caudron, Belgien, har varit helt outstanding i årets andra World Cup som hölls i Luxor, Egypten den 23-30 mars. Han totalt krossade all motstånd på ett helt övertygande sätt att det finns inga ord! I finalen mötte han antagonisten Torbjörn Blomdahl där alla trodde att det skulle bli en jämn och hård kamp.
  • Skapad: 02 APR 2014 20:39

Men icke! Med en serie på 19 tidigt i finalen kunde Caudron både styra och föra spelet som han ville och det hela slutade med 40-21 på 13 stötar!

Torbjörn hade lite tur att klara sig till semin då vietnamesen Ngo Dinh Nai hade hela 5 matchbollar! Otroligt nog kunde Torbjörn göra de sista 5 poängen för minst oavgjort då Dinh Nai hade så kallat efterstöt och missade den helt, vilket innebar förlust. Hade vietnamesen gjort poängen så hade det blivit shoot-out, dvs flest poäng på sista stöten vinner.

I 16-delen så förlorade 4 av de topp-12 spelarnav(Kasidokostas, Jaspers, Merx och Sung-Won Choi) tidigt vilket var lite förvånande. Spanjoren Dani Sanchez föll också tidigt och ramlade ur den garanterade topp-12 listan sedan 1992, som innebär att han i fortsättningen får Wildcard eller kvala sig in till huvudturneringen! Den ende svensk som kvalade i tävlingen var Bo gustavsson som slutade med en hedrande plats på 61 med ett snitt på precis under ett.

Skribent: David Pennör