Chamat 2:a & Furberg 3:a

27 APR 2015 18:22
Ännu en stark svensk insats på Euroturen. Direkt efter EM spelades det Eurotour för både herrar och damer i Portugal med lysande resultat.
  • Skapad: 27 APR 2015 18:22

Marcus Chamat slog till och tog sig till final i det 217 man stora startfältet. Revanschsuget var stort hos Marcus efter EM avslutats och det märktes då han krigade sig fram till ända till finalen på ett imponerande sätt.

Även ungtupparna i gänget imponerade, efter lite materialförändring gick Daniel Tångudd ännu en gång som tåget med flera tunga skalper som Alcaide (SPA), Ortmann (TYS) och Majid (ENG). En fin 9:e plats för Daniel. Christian Sparrenlöv-Fischer fick en otroligt tungt tidsschema med matcher back to back från kl 13:30 på fredagen ända till efter kl 01:00. Föll med knappa 9-7 på småtimmarna och fick nöja sig med en 33:e plats.

I damernas Eurotour tangerade Louise Furberg sitt bästa resultat med en härlig 3:e plats. Efter ett lite tyngre år resultatmässigt bakom sig lyfte hon sig under EM med flera fina placeringar och skalper och avslutade resan till Portugal med denna mycket fina prestation. Den evigt unga Louise har mer att ge, var så säkra.

Alla resultat och aktuella rankinglistor hittar ni på http://eurotouronline.com respektive http://womeneurotouronline.com.

Skribent: Kurt Roos