Chamat/Mehtälä 5:a i World Cup of Pool 2011

09 SEP 2011 22:11
Tidigt på lördagsmorgonen tog resan slut i World Cup of Pool för Chamat/Mehtälä. Kvartsfinalen var jämn fram till 2-2, men sen rann det iväg till de vassa koreanernas fördel. Lee och Hwang vann till slut med siffrorna 9-5. Men en mycket bra insats av de svenska som bärgade femteplatsen.
  • Skapad: 09 SEP 2011 22:11

Vägen fram till kvartsfinalen bestod av två thrillers. I första omgången besegrades Indonesien med 8-7 efter underläge 0-5 och 5-7. I andra omgången på torsdagen ställdes de svenska mot Jungo/Regli som slog ut de regerande mästarna från Kina i första rundan. Tung start och underläge 0-4, där missar Regli åttan för att gå till 5-0. De var det breaket svenskarna behövde för att komma in i matchen och vända de hela. Seger 8-6!

Jämte Mosconi Cup är detta förmodligen den tävling som ses av flest åskådare. Skotsk dubbel i 9-ball, race to 8 och enkelcup. Uttagna av promotorn Matchroom är Marcus Chamat/Thomas Mehtälä, samma par som representerade Sverige förra året.Turneringen spelas på ett bord med fullsatta läktare och är direktsänt i tv över stora delar av Asien.

Massor med information finns på Matchrooms hemsida för tävlingen.

Skribent: Kurt Roos