Chamat bäst av de svenska i Paris

08 FEB 2011 13:43
Sju spelare ur Team Sweden deltog på denna veckas Eurotur i Paris torsdag-lördag. Marcus Chamat placerade sig bäst av de svenska spelarna med en 33:e plats. I den sista matchen mot Chris Melling hade Marcus svårt att göra sig själv rättvisa då han drogs med värk i nacken. Sviter efter nackspärr tidigare i veckan.
  • Uppdaterad: 14 FEB 2011 08:06

Övriga som deltog från Sverige var Jan Lundell, Jim Chawki, Tomas Palmqvist, Andreas Gerwén, Tomas Larsson och Jyri Halttu.

En bra genomkörare inför kommande EM för en del av spelarna samt en början för flera av spelarna att skaffa sig den internationella rutin som idag är ett måste om vi ska hävda oss på mästerskapen de kommande åren.

Alla resultat finns på www.eurotouronline.eu

Den stora överraskningen i turneringen var den unga norrmannen Kristoffer Mindreboe som gick till semifinal. Kristoffer spelade väldigt moget och stabilt genom hela turneringen. I en tuff semifinal föll han mot Nick Van Den Berg med knappast möjliga marginal 8-9.

Skribent: Kurt Roos