Chamat främste svensk i European Open

10 NOV 2012 15:08
Eurotoursäsongen avslutades med penningstinna European Open i Treviso, Italien. Marcus Chamat främst placerad av de svenska med en 17:e plats.
  • Skapad: 10 NOV 2012 15:08

Sista matchen för Marcus blev en riktig rysare. I gruppfinalen på förlorarsidan ställdes ham mot 1:a rankade Albin Ouschan. En match som var jämn hela vägen tills Marcus ryckte till ledning 8-6. Ouschan som är en av de fosrmstarkaste spelarna i Europa just nu gav aldrig upp. Efter nära två timmars spel hade han utjämnat till 8-8. Sista lägget  varade närmare tjugo minuter med en lång safeduell på tvåan ocg en till på boll nummer tre. Ouschan var först med att få läge och kunde rensa av bordet till seger 9-8.

Övriga svenskar som deltog var Andreas Gerwén, Christopher Koba, Jim Chawki och Kevin Zarekani. Alla resultat finns på eurotouronline.eu.

Vinnare av första upplagan av European Open blev Nick van Den Berg, Holland före hemmaspelaren Fabio Petroni, Italien.

Skribent: Kurt Roos