Chamat stark igen

29 AUG 2011 16:49
Chamat nia i årets upplaga av Eurotouren i Brandenburg. Marcus Chamat avancerade till synes utan problem till slutspelet i det 175 man starka startfältet. Där avfärdade han britten Scott Higgins med liten men ändock klar marginal. I 8-delsfinalen på lördagmorgonen ställdes han åter igen mot den hemskt bollskickliga Chris Melling. Ett par hårfina misstag gjorde att matchen rann iväg till Mellings favör. Dock ännu en stark insats av Marcus på världens hårdaste tour.
  • Skapad: 29 AUG 2011 16:49

Även Andreas Gerwén visar en oerhörd stabilitet på denna nivå. Ett oturligt knackdränk på sprängen vid 7-7 i gruppfinalen på förlorarsidan förstörde hans chanser till slutspel. Dock en helt godkänd 33:e plats.

Azar_Brandenburg2011

Senharip Azar fick än en gång nöja sig med 49:e plats, något missvisande för hans insatser då hans nivå på spelet är mycket hög. Det kommer att lossna placeringsmässigt de närmsta tävlingarna.

Christoffer Magnusson stod för ett par heroiska vändningar. Hans lugn i alla situationer är imponerande. En 65:e plats för hans del, liksom för Caroline Roos och Thomas Stadler. För fullständig resultatlista se www.eurotouronline.eu. Slutsegrare blev Dimitri Jungo.

Putnik_Brandenburg2011

Ivica Putnik, Kroatien ser inte alltför lycklig ut i väntan på sin tur.

Engert_Brandenburg2011

Legenden Engert visar inte sin gladaste sida när motståndaren är på väg att sätta matchbollen.

Boyes_Brandenburg2011

Karl Boyes som kom trea i en av sina många "stol-poser".

Arena_Brandenburg2011A

Arenan här i Brandenburg är absolut en av de bästa på touren. Oturligt nog så hade värmen slagit till ordentligt i Brandenburg dessa dagar. Närmare 35 gr och hög luftfuktighet gjorde det svårbemästrat såväl för spelare som åskådare.

Skribent: Kurt Roos