Champion på Norra Cypern

17 OKT 2012 20:13
Marcus Chamat vinnare av North Cyprus International 8-ball Open 2012. Härligt med svenskt överst på prispallen igen, men också bra insatser av övriga svenskar på plats.
  • Uppdaterad: 07 JUN 2016 17:00

En mycket bra insats av de svenska i turneringen kröntes av Marcus Chamats seger i finalen. I finalen besegrades tysken Nicolas Otterman med klara 7-3. Marcus var i stort sett ohotad hela vägen till segern. Endast i kvartsfinalen mot Harald Stolka blev det hårt, men då riktigt hårt. Underläge 5-6 vändes till seger 7-6. Superbra Napoleon!

Övriga svenskar stod även dom för en helgjuten insats, Gerwen fick se sig besegrad i 8-delen med minsta möjliga marginal av kroaten Karlo Dalmatin 6-7. Christopher Koba  tog sig även han till 8-del där det blev förlust mot hemmaspelaren Mecmetcik. Jyri Halltu placerade sig på 17:e plats efter förlust mot Hybler. Mycket bra insats av hela gänget, där alla tog sig till slutspel och det på vinnarsidan.

Skribent: Kurt Roos