Comeback av Chamat

09 FEB 2014 10:07
Precis hemkomna från helgens Eurotour i Treviso Italien. En Eurotour som var tuff för de svenska gänget. Tuffa lottningar, små misstag i fel lägen men ändå en hel del positiva insatser.
  • Skapad: 09 FEB 2014 10:07

Efter 15 månaders frånvaro gjorde Marcus Chamat comeback i Team Sweden och på Eurotouren. En laddad Chamat inledde med att slå Phil Burford i första rundan med klara 9-5 och spelet såg precis lika bra ut som innan pausen. Men på Eurotouren får man inget gratis i matcherna. Tre hill hill matcher följde, 9-8 Strolis, 8-9 Sniegocki och 8-9 i returmatchen mot Burford. En 33:e plats till slut, men en bra genomkörare och en motiverad Chamat blir farlig framöver.

IMG_1065

IMG_1019

IMG_1000

Många tuffa matcher var det som sagt för det svenska gänget, slutvinnaren Van den Berg fick Christian Fischer möta i första omgången och även Tomas Larsson fick se sig besegrad av denna holländare rankad nummer 1 i Europa. Larsson som fick se sig besegrad av spanjoren David Alcaide i första omgången.

Senharip Azar tog en fin skalp mot Roman Hybler men även han stötte på hårt motstånd i Nick Malai och Niels Feijen.

Placeringsmässigt lite blygsammare resultat än de senaste tävlingarna, men man skall också se till att lottningen för i princip alla var tuffare än på ett par år. Gerwén som skämt bort oss med jämna resultat kom aldrig riktigt in i denna turnering och slutade på för honom en blygsam 65:e plats.

Placeringar
33:a Marcus Chamat
49:a Senharip Azar
49:a Tomas Larsson