Dags SM-veckan 2015

30 JUN 2015 08:07
Sveriges bästa herrar och damer gör upp om SM-tecknen i Sundsvall 1-4 juli. Under denna vecka i Sundsvall ska 255 Svenska mästare koras i 38 idrotter. En folkfest väntar med stor medial uppmärksamhet.
  • Skapad: 30 JUN 2015 08:07

SMVECKAN__Sundsvall_CMYK_

För biljardens del handlar det om Svenska Mästerskap i disciplinerna 14-1, 10-ball, 8-ball och 9-ball för herrar och damer. Arenan ligger i hjärtat av SM-veckan i köpcentret på Stora Torget i Sundsvall.

För er som inte har möjlighet att se matcherna på plats kommer ett bord streamas och sändas via vår partner Biljardmagasinet. Alla matchtider och resultat finner ni som vanligt på BiljardOnline.

Detta är biljardsportens fjärde framträdande på SM-veckan och idogt arbete ger resultat. Det tar tid att arbeta sig in i dessa sammanhang i konkurens med det mer etablerade idrotterna och i år kommer två av finalerna att sändas live på SvtPlay. En stor eloge till Kurt Roos och Bojan Stefanov som lagt ner många timmar på detta arbete och sett till att detta blivit verklighet.

Sändningstider SvtPlay:
2 juli kl 17:10, final herrar 10-ball
3 juli kl 17:10, final damer 8-ball

Ett stort tack till våra sponsorer Brunswick, Biljardexperten AB och Diös. Med deras hjälp har detta blivit möjligt och biljardsporten får den stora mediala uppmärksamhet som vår idrott så väl behöver.

Lycka till alla spelare, funktionärer och övriga representanter under denna spännande vecka i Sundsvall.

Skribent: SBF