Dags för Lag-EM i Carambole

01 NOV 2011 11:45
Nu på onsdag åker David Pennör och Mikael Nilsson till St Brevin, Frankrike för att försvara de gulblåa färgerna i lag-EM. Sverige hamnade i samma kvalgrupp som Luxemburg och Belgien B, där världstvåan på rankingen Frederic Caudron spelar tillsammans med Peter de Backer. Vinnaren i varje grupp går vidare till huvudtävlingen.
  • Skapad: 01 NOV 2011 11:45

Till skillnad från andra mästerskap så spelas tävlingen i distansform, kval- först till 30 p och huvudtävlingen- först till 40p. Man har rätt till 2 timeouts då man endast har 40 sek vid varje stöt. Man har alltså slopat setsystemet för att göra tävlingen både roligare för spelarna och publik då det kommer att bli ännu bättre spel med högre snitt och högre serier. Torbjörn Blomdahl kunde tyvärr inte medverka i detta Em då han har uppvisningar o tävlingar i New York samtidigt. EM börjar på torsdagen den 3 november till söndagen den 6 november och hoppas då att Sverige spelar final! För mer inf gå in på eurobillard.org och klicka på St Brevin European Championship. Lycka till David och Micke!

Skribent: David Tranér