Dags för årets största event

19 MAR 2012 21:07
EM i Pool spelas denna gång i Luxemburg 20-31 mars. Ca 200 spelare från 34 nationer gör upp om medaljerna. För både damerna och herrarna spelas alla fyra discipliner plus lagspel, för rullstollsklassen gäller 8-ball, 9-ball och 10-ball.
  • Skapad: 19 MAR 2012 21:07

Allt kan som vanligt följas från första till sista stöt liveuppdaterat på epconline.eu. Dessutom för endast €10 kan man följa matcher live från ALLA 24 bord från morgon till kväll hela EM:et i högkvalitativ stream via kozoom.com. Se nedan promotionvideon för EM producerad av Kozoom med bilder från Eurotouren i Sarajevo, det skymtar förbi en del svenskar dessutom.

Och givetvis kommer vi att uppdatera bloggen under Team Sweden med information om vad som händer i både bild och skrift. Nu kör vi...

Här följer en kort presentation av en laddad spelartrupp som reser till Luxemburg tisdagen den 19 mars.

Truppen Herrar

Chamat_Treviso2011_V2
Marcus Chamat
Allroundspelare med stort hjärta, fighting spirit och internationell erfarenhet. Han har påminnt alla detta år om hans styrka och uthållighet som gör honom till en mycket respekterad motståndare som näms med respekt i hela världen. Han är utanpå detta en mycket stark lagspelare som skapar god stämning i truppen.

Gerwen_Treviso2011
Andreas Gerwén
Allroundspelare som har tagit för sig ordentligt på den internationella arenan senaste halvåret.  Visat en kontinuitet och förmåga att lita på och hålla upp sitt eget spel oavsett motstånd och situation. Har  redan i år slagit flera världsnamn och tagit framskjutna placeringar på Eurotouren.

Sanne_Treviso2011
Senharip Azar
En spelare som har visat en hög och jämn nivå på spelet hela året. En fighter personifierad med mycket känslor för spelet. Har visat stigande form och tagit för sig och vuxit även han på den internationella arenan.  I sina bästa stunder kan han slå vem som helst i världen. Ingen motståndare går säker för denna kämpe.

Jim_Treviso2011
Jim Chawki
Har den senaste tiden åter igen visat vilken talang han besitter och vilken framtidsspelare han är. På stark framåtmarsh alla kategorier. Har visat att han kan besegra vem som helst i Europa och den internationella rutinen börjar göra sig rättvisa.

Truppen Damer

Carro_VM9ball_2011
Caroline Roos
Ingen kan ha undgått denna dams utvecklingskurva som pekar rakt upp. En mycket kompetent, målinriktad spelare som nu har tappat respekten för alla ”världsnamn” inom dambiljarden. En stark lagspelare och tillgång  i truppen. Har i år mognat vilket kan skådas bland annat på den svenska SPT rankingen.  Hon är ett talande exempel för vad målfokusering innebär.

Louise_nov2010
Louise Furberg
Allroundspelare med mycket högkvalitativt spel under västen.  Har i år visat målmedvetenhet och träningsvilja som aldrig förr vilket börjar ge resultat även siffermässigt.  Hon har kapacitet att besegra vem som helst på EM. Louise är en mycket god lagkamrat som skapar god stämning i truppen.

Truppen Rullstol

henke_mars2011
Henrik Larsson
En av världens absolut bästa spelare i klassen. Har senaste året fått en nytändning  och varit aktiv både på den nationella och internationella arenan och uppvisat mycket fint spel.  Med det spel han har i sig nu får de andra se upp i EM.

Skribent: Kurt Roos