Dansk revansch

23 FEB 2014 23:33
Nu efter helgens tävlingar i klasserna SPT250 & 500 har 5/8 av säsongens Swedish Interpool Tour avklarats. I Göteborg blev det en dansk revansch sett till förra helgens SPT1000 i Malmö.
  • Uppdaterad: 23 FEB 2014 23:50

Danske Jan Keller gästade Göteborg och vann söndagens SPT500 på Kville biljard. I finalen mötte han tufft motstånd av hemmaspelaren Tobias Ljungberg, men Keller drog det längsta strået och vann finalen med 6-5.

På lördagen spelades det SPT250 i samma hall. Där stod de två gästerna från BK Örnen öga mot öga i finalen. Tony Andersson finalbesegrade Lisa Skaale i finalen.

Norröver i Borlänge var det två bröder som dominerade helgen, på lördagen segrade Magnus Lindgren i SPT500 efter finalvinst över klubbkamraten Ola Forsberg. Samme Magnus var även i final i söndagens SPT250, men här fick han se sig besegrad av sin egen bror Per Lindgren. Per vann en rysare till final med siffrorna 5-4. Overall dominerade här hemmaklubben Borlänge BK.

Tre tävlingstillfällen i varje klass återstår nu av denna säsongs Swedish Interpool Tour. Racet om de åtråvärda platserna till SM-veckan går in på upploppet, fortfarande är det i princip helt öppet om vilka som skall nå topp 16 bland herrarna och topp 6 bland damerna. Nästa deltävling är SPT1000 i Gävle 8-9 mars, mer info om tävlingen, hotellerbjudande samt anmälan finns på BiljardOnline. Här finns också alla resultat från helgens tävlingar.

Skribent: Kurt Roos