David Pennör vinner Elit 1

24 FEB 2015 19:33
helgen arrangerades den första Elittävlingen i 3-vallars carambole som hölls i Malmö. Vinnaren blev helsingborgaren David Pennör som slog klubbkamraten Nalle Olsson med 40-26/25.
  • Skapad: 24 FEB 2015 19:33

Det var en bra turnering med bra spel från alla håll och de favorittippade spelarna höll också trycket och var som väntat i semifinal. Ibland kom det lite överraskningar som tex malmöiten Lars Ringby lyckades slå Björn Lohmander och att David höll 2.5 i snitt mot SM-2:an Peter Lohmander i semifinalen. Tyvärr så kunde inte de 2 spelarna från Stockholm delta men rankingvinnaren Patrik Mathies och livsfarlige Henryk Kalita kommer med all säkerhet att ställa upp i nästa Elit som går i Stockholm den 21-22 mars. 3 spelare lyckades hålla över 1.0 i snitt, David Pennör 1.395, Nalle Olsson 1.030 och Peter Lohmander 1.275. Positivt överraskande var att många klass ett spelare var med i tävlingen och ville slåss! Resultaten finns på förbundets hemsida.

Skribent: David Pennör