David nollar sin motståndare

03 NOV 2015 07:16
I helgens Elit tävling som pågick i Stockholm så vann helsingborgaren David Pennör finalen över hemmaspelaren Henryk Kalita med 30-0! -" Helt otroligt! Jag gjorde allt och hade givetvis flyt med lägen och det bara rann..." berättar en mycket stolt David efter matchen. -" Tror nog inte att det har hänt inom 3-vallars carambolen att man lyckats"nolla" sin motståndare i finalen.
  • Skapad: 03 NOV 2015 07:16

Henryk fick ju heller inga lätta ingångar alls väl framme på bordet och sedan när jag gjorde en serie på 13 tidigt så var det nog avgjort."

Tävlingen spelades på en dag då många spelare inom Eliten inte dök upp men var trots det en väldigt bra stämning och atmosfär. Många kom under dagen och tittade på tävlingen vilket var givetvis roligt. Det finns så många spelare i Stockholm som utövar carambolen men som inte vill tävla. -"Det är jättesynd att de inte vill tävla då många av dem håller väldigt god klass. Jag vet också att många spelare från Poolen vill prova på 3-vallare men tyvärr så krockar vårt spelschema med deras, men det är ju någonting carambolekommitteén kanske kan lösa nästa år. " berättar David vidare.

På delad 3:e plats i tävlingen blev Rasmus Rasmusson och Zois Antonidis. Nästa Elit går i Helsingborg den 29-30 november.

Skribent: David Pennör