Dramatisk final i Elit 5 Carambole

29 OKT 2011 19:58
David Pennör, BKB, vann i helgen Elittävling 5 i Malmö. Finalen mot Nalle Olsson, BKB, blev väldigt dramatisk. David hade en bra ledning med 35-21 innan Nalle kom sakta men säkert igång. När det stod 31-38 till David så gjorde Nalle en 8 och hade därmed en synnerligen ganska lätt matchboll i nästa stöt - två vallar före och en efter längs kortvallen men kom för tidigt i vallen och missade med ett hårsmån.
  • Skapad: 29 OKT 2011 19:58

David tog till vara chansen och gjorde de två sista poängen och vann matchen med en pinne! Finalen var dock inte så välspelad men spännande! Tack vare segern så håller David undan i rankningen och leder den totala med 50 poäng före Björn Lohmander, BKB. Nalle Olsson spelade väldigt bra i tävlingen med nästan 1,2 i snitt. Björn Lohmander och David Pennör hade runt 1,1. Nästa Elit går i Lund den 26-27 november!

Stefan Hillvin, MCC, kan bli historisk genom att vara den enda spelaren som vinner ALLA samtliga rankingtävlingar för sin klass i samma säsong!!! En deltävling i klass 1 återstår, som arrangeras av BKB, Helsingborg den 17-18 november. Stefan har vunnit 5 raka deltävlingar och vinner han den sista blir han historisk! Detta har inte hänt någonstans, varken i Eliten eller övriga klasser. Lycka till, Stefan! I klass ett Norra leder Henryk Kalita, SCC, komfortabelt före Hans Nielsen, SCC, med 70 poäng. Det räcker att Kalita ställer upp i den sista tävlingen så vinner han den totala rankningen och spelar Elit nästa år!

Skribent: David Tranér