Dubbla guldmedaljöser

19 FEB 2012 20:12
Återigen stod Caroline Roos och Martine Christiansen överst på pallen varsin dag när damernas andra SM-helg avgjordes i Norrtälje. Båda fortsätter att utvecklas i sitt spel och kommer bli svårslagna flera år framöver.
  • Uppdaterad: 19 FEB 2012 20:28

Denna gång spelades SM i formatet round robin, gruppspel där alla möter alla där det fyra bästa sedemera gick vidare till semifinal.

Lördagens 8-ball vanns av Caroline Roos som efter en trög början på dagen sedan kom igång och vann sina tre sista matcher övertygande, alla de med siffrorna 6-2. Silvermedaljös på lördagen blev Helena Benjamin, bronsen gick till Louise Furberg och Martine Christiansen.

10-ball spelades på söndagen där Martine Christiansen övertygade i gruppspelet. I en tuff semi mot Louise Furberg segrade hon med 6-5 för att sedan i en hård final besegra Caroline med 6-4. Silver till Caroline och bronsen till Louise Furberg samt Sara Trangärd.

Caroline Roos tog med sina dubbla guld och dubbla silver på årets SM hem Women SM Tour 2012 i stor stil och belönades med första priset på 4 000 kr. Tvåa Martine Christiansen (3 000 kr), trea Louise Furberg (2 000 kr) samt fyra Helena Benjamin (1 000 kr). Hela rankingen finns presenterade under rankings på BiljardOnline.

Hela sjutton damer har deltagit på årets SM vilket är en bra ökning mot de senaste åren. Mycket glädjande för sporten.

Skribent: Kurt Roos