EM-Brons

03 AUG 2012 13:35
Daniel Tångudd bärgade ett brons i klassen pojkar upp till 16 år under årets Ungdoms-EM som spelats i Brandenburg, Tyskland.
  • Skapad: 03 AUG 2012 13:35

Tangudd_prispall_UEM2012

Ett välförtjänt brons efter mycket bra spel i disciplinen 14-1. I semifinalen mot det tyska "underbarnet" Joshua Filler fanns inte mycket att göra. Daniel som i pojkklassen upp till 16 år spelade tre discipliner med facit 14-1 3:a, 10-ball 5:a och 8-ball 17:e.

Zhang_UEM2012

I pojkklassen gjorde Tian Zhang sitt andra EM. Bitvis visade han prov på mycket moget spel. Hans facit denna gång blev 14-1 13:e, 10-ball 9:a och 8-ball 9:a.

Fischer_UEM2012

I junior klassen (pojkar upp till 18 år) gjorde Christian Fischer sitt sista EM. I vissa matcher visade han upp ett spel som imponerade på flera andra ledare här nere. Med mer erfarenhet och rätt träning kommer de vuxna få se upp på tävlingarna framöver. Placeringarna detta EM för Christians del, 14-1 17:e, 10-ball 9:a, 8-ball 9:a och 9-ball 9:a.

För den som vill se alla resultat från detta mästerskap så finns det på www.epconline.nu samt lite mer om och runt detta EM finns på vår blogg.

Skribent: Kurt Roos