EM-Brons till Blomdahl

20 JUN 2011 13:40
Torbjörn Blomdahl slutade med ett mycket godkänt tredje plats tillsammans med Frederic Caudron i EM som spelades i Porto, Portugal den 16-19 juni! I semin förlorade Blomdahl mot belgaren Eddy Merckx med 1-3 i set(14-15, 4-15, 15-6, 11-15), där Torbjörn hade 2 setbollar i första set.
  • Skapad: 20 JUN 2011 13:40

I den andra semin spelades mellan holländaren Dick Jaspers och belgaren Frederic Caudron, där Jaspers vann lätt med 15-3, 15-12, 15-11. Finalen visades live på portugisisk TV och blev inte så dramatisk o välspelad. Jaspers vann sitt 2:a raka EM med 15-12, 15-12, 15-10 med ett snitt på 1.451 mot Merckx 1.172. David Pennör spelade inte så bra och vann inte en match under tävlingen men slutade som nr 26 av 32 med 1.0 i snitt.Den totala genomsnittet under hela EM var på otroliga 1.314! Nästa stora tävling för Torbjörn är det stora prestige-och penningstinna inbjudningsturneringen Crystal Kelly i Nice, Frankrike, där de 10 bästa spelarna i världen är inbjudna. Efter det är det WorldCup i Matosinhos, Portugal den 28/6-2/7, där även David Pennör ska försöka kvala in till turneringen. Kozoom.com visar hela WorldCup-tävlingen LIVE på nätet! Gå in på kozoom.com för mer info eller umb.org

Skribent: David Tranér