EUROPAMÄSTARE

03 AUG 2010 22:59
Jim Chawki vann guld i Junior-EM på tisdagskvällen.
Han besegrade tysken Ederer med 7-4 i 8-ball finalen.
  • Skapad: 03 AUG 2010 22:59

I final möter Jim Tysklands stjärnspelare Manuel Ederer som tidigare slog ut Ruslan Chinahov med 7-2. Finalbordet verkar mycket svårsprängt, Jim som har sprängt jätte bra får plötsligt problem. Spelarna följs åt i början av matchen, sedan kommer några misstag från Tysken kö och Jim kan ta en liten ledning. Ederer som i vanliga fall är koncentrationen personifierad, får några mindre utbrott. Han får en varning från domaren för att han slår kön i bordet. Jim får en chans att avgöra matchen vid 6-4, spelar lite för kort till 8:an och blir tvungen att valla, den går pigg ut.....Ederer spelar bort sig och Jim får chansen igen, med några otroliga stötar i detta pressade läge lyckas Jim hålla nerverna under kontroll....men inte hela vägen. Ederer är inne vid bordet igen. Han har en lång boll i ena hörnet som han gör 9 gånger av 10....detta är 10:e gången, han missar hårfint....Han går fram till Jim och skänker matchbollen. En mycket arg Ederer rusar ut från arenan. Svenskt guld!!!!!!!

Skribent: Tom Eksell