EUROPEAN 10-BALL JUNIOR CHAMPION

02 AUG 2011 21:45
Jim Chawki junioreuropamästare i 10-ball! Oerhört starkt spel på det tuffa borden. Jim som vi vant oss att se honom på hemmaplan. I kvartsfinalen ställdes han mot favoriten Lars Kuckherm från Tyskland, Jim Chawki hamnade tidigt i underläge 0-3 men där efter spelade han ut tysken fullständigt och vann med siffrorna 7-4.
  • Skapad: 02 AUG 2011 21:45

I semifinalen fick Jim revancsh mot Vargas (guld i 14-1) efter kvartsfinalsförlusten i 14-1 här om kvällen. Klara 7-2 till Jim som vägrar missa boll.

I finalen besegrades fransmannen Da Costa med siffrorna 7-2. Dock en tuff start på matchen där Jim hamnar i underläge med 0-2. men därifrån och ut är det bara en spelare på banan.
JIM CHAWKI!

Tian Zhang dubbel medaljör

tian

Tian Zhang har bärgat två medaljer i ungdomsklassen så här långt. Tian som tog brons i 14-1 härom kvällen, följde idag upp med silver i 10-ball i klassen pojkar upp till 16 år. Moget och metodiskt spel och till synes utan nerver betade han av konkurenterna en efter en. Men i finalen blev duktiga ryssen Pavlukhin för svår. Förlust med siffrorna 3-6.

Skribent: Kurt Roos