Eriksson + Karlsson vinnare

12 OKT 2014 20:52
Peter Eriksson och Kent Karlsson segrade i säsongspremiären av 40+ touren som spelades i Malmö.
  • Skapad: 12 OKT 2014 20:52

Både Peter och Kent var med i truppen i somras under Senior-EM i Slovenien och visar att de kommer vara att räkna med i konkurensen om platserna till kommande Senior-EM 2015.

Peter Eriksson var fram till finalen av lördagens 9-ball i stort sett aldrig hotat. I finalen gav Magnus Vesterlund vinnaren Peter hårt motstånd. Efter lika läge 5-5 kunde sedan Peter Eriksson ta de två sista läggen och vinna 7-5.

I söndagen 14-1 visade Kent "Kenna" Karlsson att detta är hans domän. Obesegrad genom hela söndagen fram till finalen där Morgan Norberg stod för motståndet. Segersiffrorna 75 mot -2 visar på en odramatisk final.

Alla resultat finns på biljardonline.se.

Som ni kunnat läsa i en tidigare artikel så inför EPBF en del förändringar inför 2015 där en del berör klassen 40+. Då EPBF:s säsong startar 1 januari 2015 är deras förändringar publicerade i god tid. Dock för oss som startar säsongen 1 juli vart år blir det sent annonserat. Detta är inte något vi kan påverka mer än att vi publicerar förändringarna så fort som möjligt efter det att vi fått officiell information från EPBF.

Skribent: Kurt Roos