Eriksson & Lundell silvermedaljörer

07 AUG 2012 17:18
Lundell inledde EM för Seniorer med en bronsmedalj i 14-1. På fredagen följde han upp med silver i 9-ball och tidigare i veckan tog, debutanten i dessa sammanhang, Peter Eriksson en silvermedalj i 8-ball. Och nu avslutningsdagen kämpade laget till sig en ny medalj, denna gång ett brons. Även Ann-Sofie Löfgren knep en bronsmedalj i klassen Ladies under veckans spel.
  • Skapad: 07 AUG 2012 17:18

Lundell_Seniors14_1_prispall_2012
Överst på pallen och europamästare för seniorer 14-1 Rene Peeters, Holland. Till höger bronsmedaljören Jan Lundell. Övriga svenskar Peter Eriksson 9:e, Peter Åkesson 17:e och Mikael Andersson 33:e plats. Ladies spelar ej denna disciplin.

Även disciplinen 10-ball är nu färdigspelad för de svenska. Här uteblev framgångarna helt då alla försvann tidigt i tävlingen. 17:e plats för Jan Lundell och Peter Eriksson samt 33:e plats för Peter Åkesson och Mikael Andersson. Ann-Sofie Löfgren fick en tung start med två raka förluster i klassen Ladies. Ladies som i år återigen finns på programmet efter två års frånvaro. Tyvärr startar här endast 12 damer från 6 länder.

PEriksson_SeniorEM_2012

I 8-ball klev som sagt debutanten Peter Eriksson fram rejält och vann en välförtjänt silvermedalj. Övriga svenska placeringar blev Peter Åkesson 17:e och 49:e plats för Mikael Andersson och Jan Lundell. I klassen Ladies knep Ann-Sofie Löfgren bronsmedaljen.

Summeringen av 9-ball blev till slut en svensk framgång med Jan Lundells silvermedalj. Peter Eriksson och Mikael Andersson 17:e, Peter Åkesson på 49:e. I klassen Ladies slutade Ann-Sofie Löfgren på 5:e plats.

Följ fortsättning på www.epconline.eu.

Skribent: Kurt Roos