Ett brons facit på EM för 40+

12 AUG 2014 20:50
EM för 40+ har precis avslutat nere i Portoroz, Slovenien. Facit för Svensk del blev ett brons genom Kent Karlsson i första disciplinen 14-1.
  • Skapad: 12 AUG 2014 20:50

Tävlingarna som avgjorts i ett underbart semesterparadis, där arenan ligger endast 30 meter från medelhavet.

För Sveriges del blev det ett av de svagare EM för 40+ resultatmässigt på många år. Spelet ville inte riktigt lossna för någon i truppen och gänget kämpade i uppförsbacke hela veckan. Nåväl dags för ny säsong här hemma och bara att ta nya tag mot nästa sommars EM för 40+.

Den Svenska truppen bestod av sju spelare från början som tyvärr blev till sex redan andra speldagen. Peter Åkesson tänkte sig inte riktigt för när han impulsivt i väntan på sin nästa match utförde en handling som fick allvarliga konsekvenser för honom själv. Arrangören diskvalificerade honom omedelbart från resten av detta Senior-EM samt en påföljd med en avstängning på 24 månader.

Alla resultat finns på epconline.eu.

Skribent: Kurt Roos